Garantie / Retour

Garantie

Wanneer kan je aanspraak maken op garantie?

Je kan aanspraak maken op garantie als het defect te wijten is aan een materiaal- of constructiefout. Wij kiezen in overleg met de fabrikant/leverancier voor reparatie of vervanging van het defecte onderdeel of het artikel. Schade door oneigenlijk gebruik of onjuiste montage/plaatsing* valt niet onder de garantieregeling.

Garantietermijn

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie wordt hieronder uitgelegd. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.Wij bieden op alle producten 1 jaar garantie op fabricagefouten.

Hoe vraag je garantie aan?

Is er onverhoopt iets niet in orde met het door jou aangeschafte artikel binnen de geldige garantietermijn? Dan willen wij dat graag zo snel mogelijk voor je oplossen! Garantie aanvragen kan zeer eenvoudig door ons contactformulier in te vullen. Vermeld hierin het ordernummer en een duidelijke omschrijving van het probleem. Daarna ontvang je zo spoedig mogelijk bericht per mail over de verdere afhandeling.

*Verwerkings-/montageadvies

Alle producten dienen volgens het advies dat de leverancier en/of wij hebben gegeven, gemonteerd te worden. Bij twijfel of vragen verzoeken wij je contact met ons op te nemen.

 

Retour

Retourvoorwaarden

Je kunt binnen 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Je kunt je retour melden via ons contactformulier. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons terug te sturen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kunt je retour eenvoudig melden via ons contactformulier. Daarna kun je het producten deugdelijk verpakt naar onderstaand adres sturen:

Liemers Trading / Fiets-ophangsystemen.nl
Bolwerk 38
6811 JW Arnhem

Herroepingsrecht

Liever gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping? Dat kan ook, maar is niet verplicht. Zo maak je aan ons kenbaar dat je van de aankoop afziet. Dit formulier kun je [hier] downloaden.

Een consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen ontbinden.

Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via support@fietsophangsystemen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Hoe lang heb ik om mijn bestelling te retourneren?

Volgens het herroepingsrecht heb je 14 dagen bedenktijd na ontvangst van je pakketje.  Zodra je de retour hebt aangemeld, heb je nog eens 14 dagen de tijd om je pakketje retour te sturen.

Mag ik bestelde producten uitproberen alvorens ze retour te sturen?

Uiteraard mag je de ontvangen producten even uitproberen zoals je dat in een winkel ook zou doen. Als we schade of slijtage zien waaruit blijkt dat meer is gebeurd dan enkel het product beoordelen, verminderen we het bedrag dat je terugkrijgt met de waardevermindering die hierdoor ontstaat.

Wat zijn de kosten voor het retourneren van mijn bestelling?

Je betaalt alleen de verzendkosten voor het terugsturen/retourneren van het retour gemelde product. Wij hebben de kosten van verzending van de bestelling naar jouw adres betaald. Je betaalt dus nooit meer dan 1x verzendkosten.

Vraag altijd om een afgiftebewijs van je geretourneerde artikel(en). Bewaar deze goed totdat je een bevestigingsmail van ons hebt ontvangen. Mocht er iets misgaan met je pakket dan heb je dit bewijs nodig om aan te tonen dat je het artikel hebt geretourneerd.

Wat gebeurt er wanneer ik mijn bestelling heb geretourneerd?

We sturen je een bericht wanneer het retourpakket bij ons aankomt. We informeren je vervolgens over wanneer we het pakket behandelen en wanneer je je geld terugkrijgt. Bij ontvangst van je retourzending zullen we deze uiterlijk binnen 7 dagen verwerken.

Hoelang duurt het voordat ik mijn aankoopbedrag terugkrijg?

Zodra we je retourpakket hebben ontvangen krijg je het aankoopbedrag uiterlijk binnen 14 dagen terug. We mogen wachten met terugbetalen totdat we de retour hebben ontvangen.